slow life

piątek, 3 kwietnia 2020

Nowe życie - nowe pomysły

slow life blog


A
 więc nastało mistyczne potem. Możemy już zacząć wykorzystywać zapasy gromadzone od lat: książki poupychane po kątach, samouczki języków obcych wciśnięte w najdalsze zakamarki (zamiennik dalekich podróży), przepisy kulinarne zaznaczone karteczkami samoprzylepnymi, włóczki, materiały i farby czekające na moment natchnienia…


Czy mam teraz więcej czy mniej czasu? Sama nie wiem, robię pośpiesznie bilans, ale i tak nie ma on sensu – to przecież inny czas, nie dający się porównać z tamtym.
Nie chodzę już na treningi jeździecki, ale mam za to domowe przedszkole i nauczanie domowe. Pracuję też w innych godzinach i to wyłącznie z domu. Nie mam już swoich ukochanych chwil samotności i codziennych spotkań z przyjaciółką. Wyjazdy do miasta zniknęły jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki a dom stał się jednocześnie kawiarnia, knajpą, czytelnią i księgarnią. 

Czas płynie zupełnie inaczej a uczucie to jest spotęgowane zmianą czasu na letni.

slow life blogCzytam książki – znajduję na to czas rano, w między czasie i wieczorem. Nie chcę zerkać bez przerwy na telefon – bardzo się w tym kontroluje. Książki uspakajają i dają poczucie, że robi się coś wartościowego. 

slow life blog
Pracuję z rodziną w ogrodzie i chodzimy na spacery bo wciąż możemy to robić. Kąpiele leśne są ważną częścią naszego życia i potrzebujemy ich dla zdrowia psychicznego. Czytam teraz o shinrin-yoku i mam nadzieję, że kiedyś znów poprowadzę grupę na nowe leśne czy górskie szlaki i będę mogła opowiadać o wszystkim tym, czego nauczyłam żyjąc blisko natury.
Reaktywowałam też swój stary aparat – nie chcę już robić zdjęć tylko telefonem. Kilka lat temu, kiedy moja córka była jeszcze noworodkiem zrobiłam fotograficzny projekt opowiadający o naszym codziennym, najzwyklejszym życiu. Tak jak się spodziewałam, po kilku latach te czarno-białe zdjęcia okazały się czymś niezwykłym, pamiątką o wielkiej wartości. Teraz nadszedł czas, żeby to powtórzyć…

slow life blog


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz