slow life

środa, 20 lutego 2019

Wiosenne porządki w środku zimy

slow life blog


J
est środek lutego. Kiedy moja córka wróciła z przedszkola okazało się, że jest na tyle ciepło i jasno, że możemy jeszcze spędzić trochę czasu w ogrodzie. Już kilka dni temu przeszłam się nieśmiało wokół naszego domu i z grubsza zinwentaryzowałam zakres wiosennych prac porządkowych. Tym razem przeszłam do dzieła – grabiłam i wyrywałam suche części roślin wypatrując młodych listków i kiełków. Znalazłam je. W środku zimy…

Coraz gorzej idzie nam udawanie, że jeszcze wciąż nie musimy przejmować się ochroną środowiska i ktoś być może zrobi to za nas. Jednak anomalie pogodowe sprowadzają nas coraz częściej na ziemię. Przysłowia typu „Idzie luty podkuj buty” przestają mieć już jakiekolwiek znaczenie. Klimat się zmienił. Nie mamy już żadnych wątpliwości.

slow life blog

Ekologiczne rady stają się coraz bardziej powszednie – zdajemy sobie sprawę, że nie pozostało nam dużo czasu, aby cokolwiek zmienić i zapobiec całkowitej ekologicznej destrukcji naszej planety. Musimy wprowadzać zmiany już teraz. Od dzisiaj.

Co ciekawe, z pozoru proste porady typu: kupuj mnie, zawsze miej przy sobie butelkę wielokrotnego użytku czy wyprodukuj własny antyperspirant – tylko z pozoru są oczywiste. W rzeczywistości wymagają od nas zmiany przyzwyczajeń, samokontroli i samodyscypliny – jednym słowem: całkowitego przewartościowania, głębokiego przekonania i pogłębienia świadomości.

slow life blog

Na sam początek (kiedy jeszcze sami nie wiemy od czego zacząć) wystarczy, jeśli zaczniemy przyglądać się swoim zachowaniom i wychwytywać te momenty w których widzimy możliwość trwałej zmiany. Mam nadzieję, że wyraźnie zobaczymy stosy śmieci, które „walają się” wkoło nas: jednorazówki wszelkiego rodzaju, zepsute jedzenie kupowane w nadmiarze, stosy ubrań kiepskiej jakości, plastikowe butelki czy książki, które można bez problemu wypożyczyć z biblioteki czy od znajomych.

Postanowiłam zacząć pisać o własnym procesie stawania się bardziej eko – z doświadczenia wiem, że część zmian jest prosta i przyjemna, ale niektóre łączą się z pewnymi wyrzeczeniami i tak naprawdę wcale łatwe nie są…

slow life blog


1 komentarz:

  1. Eee...połowa lutego to już nie środek zimy;) To już bliżej wiosny;) Oby zima nie zrobiła się pod koniec marca czyli wiosną, jak to bywa czasem:/
    Czekam na kolejne wpisy eko :)

    OdpowiedzUsuń